Summa sidvisningar

onsdag 9 maj 2012

Very viktig uppdatering

Mitt hyperintressanta liv rullar på. Nu har jag jobbat tre dagar i sträck och undrar just hur sjutton jag skulle orkat jobba ytterligare två dagar? Femdagarsvecka är ju SÅ krävande! Konstigt att man anpassar sig efter "nu har jag inget jobb längre" så himla fort. Tycker faktiskt att det ska bli riktigt sabla skönt att få vara ledig nu i några dagar.
På måndag börjar jag klockan 05.30 och det är väl inget märkvärdigt med det förutom att just då ska vi ändra datasystem här på trafikredaktionen och gå över från OJJE till CASUS. Som jag, trots kurs i två dagar, inte känner mig hemma i för fem öre. NERVÖST.

Mats har fästingar i pälsen varje dag numera. Det är äckligt. Jag tar händerna fulla med dasspapper och så RYCKER jag bort det lilla kräket under mycket nervösa former. Usch. Världen vore en bra mycket trevligare plats om det inte funnes fästingar.

Jag har drabbats av baknoja. Vill baka varje dag. Och det är ju i och för sig kul och dessutom uppskattat men hjälp - det är ju totalt livsfarligt att ha bakverk hemma. Allt lägger sig i en stadig ring/valk/däck runt min kropp  speciellt magregionen då och det är mindre kul.

Har börjat köpa mina kläder på Tradera. Eftersom jag saknar shoppinggenen och fullkomligen avskyr att gå omkring långsamt inne i en affär och nypa i olika klädesplagg så är det som om en ny värld öppnat sig. Hurra! för Tradera.

Vi håller på med renovering utav hallen hemma eftersom att jag nyligen fick en snilleblixt angående vår mycket trånga tambur. Vi tog helt sonika bort dörrarna och reglarna in till städskåpet och simsalabim så vart tamburen aningen större. Nytt golv är på plats. Nu ska väggar upp och nästa vecka kommer en målare och gör resten. Om två veckor, förhoppningsvis, kan man luta sig lugnt tillbaka och bara mysa över att hallen skiner vit och fin.

Ska se Simon&ekarna idag. På dvd.

Wendy, snart 10 år, har blivit en tweenie. Om det är som det är nu orkar jag inte tänka på hur det blir när hon blir teenie. Igår var hon för omväxlings skull ÖVERLYCKLIG eftersom att en av hennes killkompisar (igår hade hon tre killar här samtidigt) avslöjat att Melker i hennes klass är kär i henne. Och även i Amanda och Tilda, men iallafall.

Har du antecknat flitigt nu? Det blir förhör imorgon.




Inga kommentarer: