Summa sidvisningar

onsdag 25 juni 2008


AAAAAAAAAAAAARRGGGHHHH! Idag har jag varit nära att drabbas av hjärtattack, hjärtinfarkt och stroke jag vet inte hur många gånger. Det är ju för sjutton sanslöst att man kan vara så här stressad fast man är ledig. Två tider har jag haft att passa idag. Den ena var kl.10.30. Då skulle en man komma och hämta mig för vidare transport till ett ställe där man skulle kunna göra fynd. Fynd gjorde jag men som sagt, det höll nästan på att kosta mig livet. För innan dess skulle jag tvätta några maskiner tvätt och det gick ju bra ända tills jag råkade stoppa in en gammal kudde för rengöring. När tiden gått ut och jag gick ner för att ta ut tvätten så höll mina ögon på att hoppa ut ur sina hålor. "Vem har varit här och spytt?" hann jag tänka innan jag insåg att det var skumgummi, b l ö t skumgummi, som låg över hela källargolvet. Och då hade jag inte ens öppnat tvättmaskinsluckan. När jag gjorde det så fullkomligen spydde tvättmaskinen ut resten av kuddinnehållet. Hur allt detta äckliga bös fått plats inne i min minimala kudde förstår jag bara inte. Jag förstår inte hur ormar kan svälja hela kaniner heller.
Bort med kudden, bort med allt skumgummi, städa, städa, sedan rusa. Ut till han den där mannen i bilen. Fynda. Hem. Laga mat. Stefan och Hoccy kommer inramlandes mitt i köksbestyren. Tjabb, tjabb, slänga i sig mat och sedan iväg med bilen. Ska till Bra&Begagnat kl.14 och det är viktigt att vara där typ tio minuter innan öppningsdags. Annars kan man gå miste om livsnödvändiga förkläden, böcker och Warhammerarméer. Naturligtvis visade bensinmätaren på rött så jag var tvungen att tanka. Men att tanka för en hundring går ju fort numera. Ett blink med ögat så är det klart. Tack för det regeringen. Stress, stress. Väl inne på Bra&Begagnat så upptäckte jag att det var halva priset på allt utom möbler. Mitt huvud började rotera och jag fick tunnelseende. Någon stannade mig och ville prata. Jag vet inte vem. Folk måste uppfatta mig som världens otrevligaste person. Det är jag inte. Jag är bara stressad.
Nu ska jag ta en kopp te. Glo på en dvd. Bli kliad på fötterna. Ladda batterierna. Trycka på PAUS. pffffffffffffff

Dagens låt: Jag sätter i en skiva som vägrar sätta igång. Orkar inte med mer ljud idag. Kan jag få be om största möjliga tyyyyssssssstnad.....

Inga kommentarer: