Summa sidvisningar

fredag 6 juni 2008

Våta drömmar

I natt hade jag en mardröm. Jag drömde att jag fick jobb på MAX hamburgeri. Inredningen var hemsk, personalen var hemsk och jag verkade ha till huvuduppgift att gå runt och torka kladdiga bord. "Jag ska bara jobba här tre veckor" gick jag och rabblade som ett mantra. Det var banne mig ingen rolig dröm. Och natten dessförinnan drömde jag att Per-Magnus Söder på Huskvarna Folkets Park (han var min chef på 80-talet) kom fram och frågade "Du har väl aldrig blivit uppsagd från nåt jobb va?". "Nej, nej", svarade jag ivrigt. "Har du nåt åt mig eller?" och så sa jag nåt i stil med att jag dock inte kunde tänka mig att bli biträdande folkparkschef......
Suck. Jag har i alla fall snott till mig ett endagars-knäck på Nöjesnytt. Gratistidningen. På riktigt alltså. Eller har jag drömt det med? Väck mig inte isåfall.

Dagens låt: Let's work together med Canned Heat. Och så får man låtsas att det inte är MAX som har komponerat anrättningen.

Inga kommentarer: