Summa sidvisningar

söndag 29 juni 2008

De flesta tar livet av sig med kniv och gaffel


Vad är det för fel på mig? När jag var barn så var jag TOTALT ointresserad av mat. Hade ingen matlust alls. När jag flyttade hemifrån höll det här ointresset i sig. Kanske mest för att jag fick hålla till godo med usel mat varje dag. Min egen. Vad jag kan minnas av den där första pröva-egna-vingarna-tiden så ser jag mest potatisgratäng med vitlök (vatten med citronskiva att dricka till det), omelett med ost och...ja, det var väl ungefär det som den juneströmska kocken mäktade med. Inte så konstigt att man var modellmager på den tiden.
Numera är det uppochnervända världen. All den lust jag i n t e hade på mat har på något sätt kommit tillbax i omvänd form gånger tusen. Jag är sugen på mat, tänker på mat, vill ha mat sexton timmar om dygnet.
Just nu är jag sugen på
1. Chips. Det är bara att krypa till korset och göra avbön. Jag är svårt chipsberoende. Egentligen är det konstigt att jag inte väger 155 kilo.
2. Vegetariskt MAX-mål. Green&Garlic-dip till pommes fritsen tack.
3. Libanesisk mat. Babaganough, hommous, olivsallad, små inbakade fetaostknyten :-)
4. En pizza? Jamen varför inte. Är det kebabsås på? Jag tar den.
5. Vegetarisk lasagne.
6. Ost- och lökpaj. I morgon ska jag köpa två kilo ägg och göra slag i saken.
7-10. Varma mackor och te.
Påminn mig att anställa en kock om jag skulle bli rik nån gång. Okej?

Dagens låt: Pigvalley beach - SATOR. Bra låt. Och vet ni att gitarristen har världens snyggaste namn? Kiesby. Chips Kiesby.

Inga kommentarer: