Summa sidvisningar

måndag 26 september 2011

Ägget talar ut

Mille, snart sex år, förklarar att han egentligen är en tjej. En tjej som heter Lea.
"När jag låg i din mage så kläcktes jag och då rymde jag ut och stack till en affär och köpte en Millemask som jag har på huvudet. När du skulle föda mig så kom det bara ut äggskal. Så om jag drar av mig den här masken så kommer du se att jag egentligen är Lea - en tjej!"
"Men du har ju en snopp?" undrar jag.
"Fast den är bara av plast och den satte jag bara dit".

Jahopp. Så nu har jag alltså två döttrar egentligen? Mycket förvirrande. Så kan det bli när man tittar på allt för många Scooby Doo-filmer där alla skurkar och monster egentligen bara har haft en mask på sig som döljt deras egentliga jag......

Dagens låt: Working class hero - John Lennon.

Han sjunger INTE om mig. Jösses, vad lite jag jobbar. Den här veckan jobbar jag max 12 timmar. Skönt med tanke på att solen skiner och blablabla.

Inga kommentarer: