Summa sidvisningar

torsdag 22 september 2011

Hemma hos hemmakatten

Look! Ny vit färg på väggarna. Ny tevemöbel. Som jag letat! I förrgår hittade jag den äntligen. Var? undrar du nu. På Erikshjälpen såklart! Vad,vad, VAD kostade den då? undrar du. En hundring bara! Efter att jag pillat bort all träfuskfilm från framsidan uppenbarade sig ett teakskåp. Wunderbar! Lika underbar är inte den tjocke, fete, fule som står ovanpå. Han ska ut!

Mille har inget eget rum. Än. Mats har heller inget eget så han får liksom ta vad som bjuds. Idag blev det storebrors säng. Passade perfekt att ligga i och slicka sin päls och sina tassar.

Sovrummet blev vårt nya ställe att ha bokhyllorna i. Bokhyllor som stått i källaren med tolv biljoner spagettiwestern filmer i. Fint va!


Bort med IVAR! In med en ny hylla för 125:- från Erikshjälpen! Perfekt att ha alla Lp- och Cd-skivor i. IVAR-hyllorna har hängt med ända sedan slutet av 80-talet. Jag vet inte vad det säger om mig. Vet du?

Ta 72 olika färger. Blanda ihop allt i ett enda mischmasch. Blunda och låtsas att det är år 1974. Så vill jag ha mitt kök. Jag älskar mitt kök. Om det skulle få för sig att fria till mig skulle jag tveklöst svara JA!

Mitt nya draperi i hallen. Har ett likadant grönt. Om det också skulle få för sig att fria så skulle jag bli tvungen att bli bigamist.

Website counter

2 kommentarer:

Barasara sa...

Men sluta... Nu blev min jag-måste-flytta-så-jag-får-plats-med-alla-mina-snygga-grejer-men-också-kan-köpa-nya-möbler-på-Erikshjälpen-längtan ohanterligt stor. Vilka fantastiska fynd!

Jag vill också få fint i kattlådan.

randigkatt sa...

Ha! Du! Bli inte förvånad om Sköna hem ringer på hos dig inom kort!