Summa sidvisningar

söndag 6 november 2011

Fantomkänslor!

Det är alltid spännande att se vad kändisar döper sina barn till eftersom kändisar sällan vill att deras barn ska heta banala saker som Fredrik eller Anna.
Exempel på "nu tar vi i så vi skiter ner oss" måste väl vara Sofia Eriksson med sina Lennox, Texas, Kid och Sindy och hon Tilde de Paula med Zion och nu har jag till och med glömt vad de övriga heter men nåt jäkla konstigt var det.
Så håll med om att spänningen var oliiiidlig nu när Laila Bagge och Niclas Wahlgren nedkom med ytterligare ett ballt artistbarn (för så måste det väl bli om en käck Wahlgrenare haft ett finger med i spelet?) - vad skulle barnet få för namn?VAD SKULLE BARNET FÅ FÖR NAMN?!
Innan bomben briserade så uttalade sig Lailas exjättenalle Anders Bagge att han visste vad barnet skulle heta och att det var ett J Ä T T E K O N S T I G T namn!
Vad vad? tänkte jag som är en nyfiken person. Skulle konstiga artistbebisen få heta Habibi? Kansas? Lou Reed?
Nu vet jag svaret. Killen ska heta Kit.
Och det är ju ett skitbra namn. Ett av mina favoriter. Men jag fattar inte att de kom överens om det. Laila måste verkligen ha fått tjata på sin töntige man.
Han: Kit? Vad då Kit? Hur uttalar man det? Mamma Christina kommer ju tro att man ska säga CHITT!
Hon: Nämen, Nicke. Det är ju ett asballt namn. Fantomen heter ju det. På riktigt alltså. När han går som en helt vanlig man på stadens gator. Kit Bagge - hör hur fint det låter. Jag kan redan se det i neon! Kit får det bli. Let's dance för att fira det!

Bra jobbat - det blev Kit alltså. Passar både tjej som kille. Jag gillar det skarpt och innan jag blev mamma så var min plan att få en massa barn som hette kattdjursrelaterade namn. Kit, Lo, Katt.
Nördigt men sant. Jag får skylla på att jag var ung.

Baggebarnet är klart så nu undrar man ju vad kronprinsessbarnet ska få för namn.
Högoddsare: Rositha, Frank, Liselotte, Ronny.
Lågoddsare: Astrid, Saga, Beatrice, Kristina. Gustaf. Ådi. Jon.


Inga kommentarer: