Summa sidvisningar

tisdag 16 april 2013

Guldmedaljör i soffsovande


Okej, tiden rinner mot sitt slut. Nu har jag bara maj ut och sedan är min tid som trafikreporter över och förbi. Det känns såklart SKITSURT eftersom att jag verkligen tokgillar att jobba där men det är väl bara att bita i det sura äpplet, sätta sig med skägget i brevlådan osv osv. Fan.
Alltså MÅSTE JAG SÖKA ETT NYTT JOBB. Jobbigt. Jag har ju ingen vettig utbildning att komma med och därför så är självförtroendet nånstans nere vid fotknölarna just när det kommer till The Jobbsökarbiten.
"Du som är ledig hela dagarna, du MÅSTE ju kolla efter lediga jobb!" mopsar Skägget. "Kolla på Platsbanken. Gör det. Nu!"
Det var nämligen så han själv fick jobb. Han som inte heller har nån direkt utbildning - han kunde plötsligt mer eller mindre välja och vraka bland jobb. Arbetsgivarna var på honom som iglar "Skägget vill vi ha! Kom till oss! Snällasnällasnälla!"

Så jag satte mig vid datorn och letade jobb.

"Vill DU jobba på CIRKUS?!", "Vi söker en hotellreceptionist som är BEGEISTRAD!"...usch. Var det så den såg ut - arbetsmarknaden? Kan jag inte bara få vara ifred? Jag kan faktiskt fortsätta lalla runt med mitt loppisskräpande och leva knapert, bara jag slipper vara begeistrad eller sälja sockervadd på en kringresande cirkus.
Sen såg jag ett jobb som lät hyfsat. Det var en tjänst som assistent åt en handikappad kille. 30% "sovande tjänst". WOW! Är det NÅGOT jag är superb på så är det väl att sova! Det kan jag!
Jag slängde in en alldeles för sen ansökan och idag ringde chefen/arbetsledaren. Vad trevligt! Vad kul! Jag var SÅ välkommen på anställningsintervju.
Jippie! Jag kan hjula, gå på lina, jag kan spinna socker, jag ska på intervju, jag kanske får betalt för att sova - jag ÄR RIKTIGT BEGEISTRAD NU! (jag kanske skulle passa på att söka det där jobbet som hotellreceptionist då?)

Wish me luck. På torsdag.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Idag är det torsdag. LYCKA TILL!

randigkatt sa...

Thanks shall you have!