Summa sidvisningar

torsdag 31 oktober 2013

Blä för att köpa kläder!


Ibland undrar jag om jag verkligen är en kvinna. För en kvinna, har jag förstått, älskar att shoppa kläder och skor, de älskar nagellack, håruppsättningar, blomdekorationer, parfym och de hatar att få olja och jord på händerna. Ja, ja, ja! Jag kanske GENERALISERADE en smula just nu! Stäm mig.
Jag fortsätter. Om du frågar mig så doppar jag hellre ned händerna i en dunk med motorolja än att springa på köpcentrat A6 och leta kläder. Det är så erbarmligt tråkigt så det är inte klokt. Det finns liksom inte ett enda plagg som jag vill ha. Och skulle jag vilja ha det så nekar min plånbok. En grå, stickad tröja på Åhléns för 699:-? Tack, men jag tror inte det va.
Och är det inte fel på materialet (för slirvigt, för syntetigt, för ulligt) så är det nån jäkla knapp i nacken eller på ärmarna och finns det något jag hatar här i världen så är det knappar. USCH! Knappar är en styggelse.
Eller så är det ett stort tryck på bröstet med ett tigeransikte (jag är 49, inte 9 år) eller lite glitter utspritt här och var och nä, jag heter inte Diana Ross liksom. Var hittar man snygga kläder som är JAG? Var?
Snurrade runt i affärerna på A6 igår och redan efter 40 minuter så började jag känna mig yr och konstig. Var tvungen att springa ut och sätta mig i bilen och styra kosan mot Bra&Begagnat istället för hittar jag kläder numera så hittar jag dom på second hand. Billigt och miljövänligt är det också.

Slå upp ordet "piffig" och du får upp en bild. Den är inte på mig.

Dagens låt: 25 - Oskar Linnros
Imorgon så smäller det. Kultureliten och lilla beiga jag ska förfesta hos Sara och sedan blir det åka av med Oskar på Klubb Orange. Misstänker att jag kommer vara garanterat äldst på hela stället. Äldst och mest begagnad.

2 kommentarer:

Sparkling sa...

Håller fullständigt med om klädköparhelvetet. FAN VAD TRÅKIGT DET ÄR.

randigkatt sa...

:-D Gott med medhåll! Är du inte heller en kvinna?