Summa sidvisningar

torsdag 31 oktober 2013

Några timmar senare....


Sådärdåja. Nyss hemkommen från lilla loppisrundan. Hann bara med Myrorna och Erikshjälpen och på det första stället provade jag TRE kavajer (i 60-kronorsklassen) och den enda som satt någorlunda bra hade, hör och häpna, ungefär 25 knappar ut- och invändigt. Den minnesgode bloggläsaren kanske kan dra sig till minnes att jag avskyr knappar som pesten. Det hade fått bli ett vansinnigt sprättande och jag som är så fumlig och otursbenägen hade ju med all säkerhet lyckats ta sönder hela kavajen.
Nu är det dock så att jag redan HAR en kavaj hemma som jag införskaffade för typ en månad sedan på Kupan. Jätteokej MEN......liiiiite för liten. En mycket god anledning att banta, tänkte jag i ett ögonblick av självförtroende. Har jag gått ned i vikt? Nä, nu pratar vi om nåt annat.
Leoparder till exempel. eller rättare sagt, leopardmönstrat. Plötsligt en dag så upptäckte jag att jag ville ha kläder/plagg/halsdukar i detta mönster. Bör jag vara orolig nu? Är inte detta ett stort blinkande varningstecken på att man håller på att transformeras till...eh...en Ivana Trump-tant? Likadant med den där beiga tröjan jag kom hem med från Erikshjälpen förra veckan. Beige? Hallå, ungdom! Vart tog du vägen?

Mvh Medmänniska i kris

Inga kommentarer: