Summa sidvisningar

tisdag 15 oktober 2013

Fy fan vad skönt!

När ska man komma tillbaka till sin misshandlade blogg om inte på sin födelsedag så säg? Eftersom jag lever ett så konstigt liv numera så hade jag gett mig själv ledigt idag (och imorgon) i födelsedagspresent. Över detta blev jag glad. Mindre glad blev jag när jag insåg att laddarjäveln till laptopshelvetet bara lagt av under natten. INTE KUNNA KOLLA ALLA GRATTISHÄLSNINGAR PÅ FEJJAN DIREKT PÅ MORGONEN! PAAAAAANIK!
Men nu slumpade det sig som så att för några år sedan så jobbade mirom inom kommunen och då fick jag kännedom om världens läskigaste ställe - RETUREN (eller RETUR-EL?) i Hovslätt - ett palats för avlagd gammal och ny teknik. Konsumtionssamhällets soptipp grand de luxe. Dom måste ju ha laddare!
Kunde Skägget kanske ta och åka dit och hälsa på sin polare Valle och nästla sig in och fråga efter laddare? Jodå. Fem timmar senare så kom han tillbaka med TVÅ helt splajdans nya laddare (= 1000:- typ). Lyckofaktor: Hög.
Ungefär lika hög som när posten landade i brevlådan och jag fick två brev från Landstinget. Det ena talade om att mina prover på axeln var normala och det andra berättade att mitt cellprov visade små förändringar som kan läka ut av sig själv = JAG HAR INTE FÅTT CANCERDOMEN. Lyckofaktor på den: Multihög.

Nu ska jag fortsätta att njuta av födelsedagen. Den här dagen nästa år kommer jag ha Å N G E S T men nu är nu och då är då. Och imorgon är det jag som lättar på lädret och köper biljetter till Oskar Linnros.
J. A. B. B. A!

2 kommentarer:

Sparkling sa...

YES! SHE'S BACK!
Mvh
Trogen Bloggläsare.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka, har längtat efter återkomsten!!! //Tuppen