Summa sidvisningar

torsdag 4 juni 2015

För hela året har jag väntat på juni, juli, augusti



Om du googlar på "Nordens sämsta karaktär" så är det högst troligt att en bild på just mig hoppar upp. Jag har nämligen ingen karaktär alls. Finns det en stol, bänk, soffa - ja, då ser du snart mig placerad där - TROTS att jag är medveten om att det är bättre att stå upp. Det är bra för vikten, bra för hjärtat, bra för hela människan - man ska helt enkelt stå upp så mycket som möjligt. Helst ska man, pust, röra på sig samtidigt också. Kanske våga sig på att ta några försiktiga steg, alltså pröva att GÅ eller kanske ännu hellre, SPRINGA. Men nä. För den här karaktärssvaga människan tar det emot.  Det. Tar. Emot. I häcken har jag en mycket stark magnet och den dras till lägenhetens andra megamagnet. Den i soffan. Låt mig vila liksom.
Jag är gammal och trött och jag skiter väl i beach 2015 och att jag knappt kommer i förra sommarens kläder det är inget jag orkar ta tag i för snart är det höst igen och då får jag åter igen sitta inne och knapra i mig grillchips i värmeljusens sken. GAAAH!

Det här går inte längre. Jag mår inte bra. Jag får fasen ta nya krafttag för jag vet ju vad jag gör för fel och vad jag måste rätta till.
1. Jag måste sluta äta chips varje helg.
2. Jag får inte äta så mycket ost och snabbmat som jag gör i dagsläget.
3. Jag måste börja med mina morgonpromenader igen.
4. Jag måste masa mig iväg till gymmet åtminstone TVÅ dagar i veckan.
5. Jag måste sluta överanvända bilen. Cykla mer och oftare.

Beach 2023 - här kommer jag!

Dagens låt: Nu är det jul igen - JUST D.
Vi har köpt en "ny" bil. En svart Toyota Avensis combi och igår skulle vi byta däck på bilen hos vår polare som har en däckfirma. Vi skulle sätta på nya allrounddäck på en annan fälg, en finare och mer SERIÖS fälg som satt på uppsättningen av vinterdäck som medföljde i köpet.
Jag och Skägget åkte till firman. Lämnade bilen. Åkte och käkade. Åkte tillbaka. Bilen stod utanför på gården. Jag tyckte att den så exakt likadan ut. De nya däcken och fälgarna hade inte gjort någon skillnad alls ju! Märkligt. Vi betalade (dyrt) och åkte vidare. Jag funderade. Var det verkligen andra fälgar nu på bilen, de såg ju ut precis som våra gamla. Eller? Jooo. Och så fick den här trötta människan åka tillbaka och lämna in bilen och däckpolaren fick skämmas och jag blev ännu tröttare och Skägget, varför hade han inte sett något? Han som hela tiden övertygat mig om att bilen "skulle få ett jättelyft med nya fälgar." Varför pratade inte han ur skägget?
Inte alls konstigt att jag är en trött människa. Egentligen.

Nu ska jag iväg. Till gymmet. På cykel.



Inga kommentarer: