Summa sidvisningar

tisdag 23 juni 2015

Sam Smith, en lugg, en pizza och ett gnäll


Först gnället och det gäller så klart den här karaktärslösa personen som just nu sitter och knattrar på sitt nya tangentbord för 199:-  från MediaMarkt. Var det inte hon som skulle, jag citerar, "piska sig själv att göra ett inlägg varje dag" på den här fattiga bloggen? Jo. Så var det.
Därför knäböjer jag nu med sänkt huvud och ber allra ödmjukast om alla två läsares förlåtelse. Förlåt S. Förlåt A. Ni får piska mig hårt om tillfälle ges. Har inte ens något vettigt att skylla på.
För inte kan jag skylla på att jag blivit med lugg?  Det håller liksom inte. Nu undrar ni kanske lite nyfiket om den här högst spännande personen som befinner sig i ständig förändring har klippt lugg och det kan jag säga att det har jag inte. Det är de jävla läsglasögonens fel! De sitter lika ofta uppe på huvudet som nere på näsan och när de sitter på huvudet så trasslar de förstås in sig i mitt skatbo och vips så rivs ett strå av där och ett där och ett där och nu har jag jobbat fram en mycket, mycket ful frisyr. Om jag inte har stenkoll på hårtestarna hela tiden så vips! tittar det fram en lugg. Eller som Skägget påpekade spektaklet idag: "Det ser ut som en Elvislock." Jag panikerar.

Ställde mig nyss och gjorde en egen tröstpizza med kylskåpsrester som jag var tvungen att göra mig av med. Räkor, ananas, tomat och fetaost - den blev hyfsat okej. Testade att ta lite vitlökssås på. Gott. Testade även bearnaisesås. Asgott. Gud, vad jag älskar bearnaisesås. Vin- och whiskeyprovning och flotta ostronsällskap - nej tack. Ointressant. Om det däremot finns en beasammanslutning där man får sitta och gegga med olika bearnaiser - jag är på! Jag är med! Var ansöker man om eventuellt medlemskap?

Nu börjar snart allsången som jag inte gillar men som jag ska se ändå. Livet. Slösas. Bort.
Jag är ganska medveten om det.

Dagens låt: Sam Smith: Like I can.
Mina grannar är nog lite trötta på att Sam har flyttat in här men det är inte jag. Han får bo kvar till hösten. Minst.


2 kommentarer:

Sara sa...

Du räddas av att jag med mitt guldfiskminne glömt bort det ljuva i att du har en blogg! Men jag blir så himla glad när jag kommer på det, surfar in och hittar inlägg. Fortsätt piska dig själv... ;)

Sparkling sa...

Pisk pisk!