Summa sidvisningar

fredag 5 juni 2015

Tio saker jag hellre skulle göra än att bada i Vättern 4 juni


1. Lyssna igenom Ulf Lundells samlade verk (hur många timmar rör det sig om här? Säg inte att det tar mer än åtta timmar).
2. Ta ner näven i en låda full av knappar och riktigt röra runt  (uäh) (uäh) ( UÄÄÄÄÄÄHHHH).
3. Dricka ett glas whiskey (finns det något äckligare?)
4. Ta ett bett på en prinskorv (har inte ätit kött på kanske 20 år).
5. Hänga upp panelgardiner i vardagsrummet (så himla 2005, men jag gillade dom inte ens då, två dagar MAX får de hänga i mitt vardagsrum, okej?)
6. Gå ut i rosa tajts, lila tröja och gröna skor (svårt för en notorisk svartvitgrå klädfegis).
7. Besöka en riktigt exklusiv affär och be att få titta på en dyr väska (nu fick jag svettringar på tröjan här).
8. Inte använda smartphonen på en vecka (svettringarna breder ut sig allt mer).
9. Läsa ut alla de där Fifty shades of grey-böckerna (eller ska jag ta hela Harlequin-serien? Ni får bestämma).
10. Stanna inne hela sommaren (det här KAN ju rent teoretiskt vara ett genidrag, jag chansar).

Igår var det 8, ÅTTA, grader varmt, jag menar kallt, i Vättern. Mille, snart tio år, badade och plaskade glatt i det iskalla vattnet medans jag satt på en filt och huttrade iklädd en bomullströja, en stickad tröja samt en skinnjacka.
Vad är barn gjord av egentligen? Ull och fett?

Svar skickas till "Kanske sent i augusti".

Dagens låt: Kom igen, Lena! - Håkan Hellström
Han kan väl byta ut Lena mot Mirre, tycker jag. För igår så kom jag nämligen iväg till gymmet riktigt tidigt och nu ska jag snart ut och cykla två mil (fram och tillbaka till radiojobbet).
Det tar sig, som pyromanen sa.

Inga kommentarer: