Summa sidvisningar

onsdag 16 december 2015

Fuck off gubbjävel!


Man tänker sig ju att man ska kunna gå på Erikshjälpen utan att bli trakasserad men nä. Inte då. Jag går dit för att fynda, kanske hitta en snygg och skrikig plåtburk i orange, rött, lila och grönt för 25:-, eller hitta ett påslakan med monsterstora blommor i odiskreta färger för 30:- Jag går abslout inte runt där inne för att ragga på folk. Men jag kanske är ensam om det? Det är kanske bara jag som inte förstått koderna?
Det finns kanske en hemlig kod att "om du kommer med två böcker under armen så betyder det att du är öppen för skamliga förslag."
Eller "om du har kundkorgen till vänster på armen och den är full av tyg - då signalerar du att du gärna vill fika med någon."

Jag har en stalker. Han är över 60. Han är rödfnasig i ansiktet. Han är juggo. Han är ful.

Första gången slöt han upp med mig inne på SAM-hjälpen, norra Europas tråkigaste secondhandaffär.
"Läser du alla böckerna som du köper?" frågade han. Jag svarade något häpet och artigt och började gå mot utgången.
"Jag kanske får bjuda på fika någon gång?" undrade han och det är antagligen här och nu som jag begår misstaget. Jag blir nervös, MEN MAN HAR JU FÅTT LÄRA SIG ATT MAN SKA VARA TREVLIG MOT FOLK, och alltså lamskrattar jag, kanske lite för högt och säger "Kanske det, vi får se." Typ.
Är man en mes så är man (eller nya feministvarianten som jag avskyr: Är en en mes så är en.)

Iallafall. Nu har han stått och väntat på mig utanför Erikshjälpen ett antal gånger. En gång med en chokladask och två gånger med böcker som han vill ge mig.
Jag vet inte hur många gånger han har kommit fram med sitt lismande psoriasisnylle och frågat "Kaffe idag?"
Jag har svarat nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej men idioten kan tydligen inte tolka mig. Han har ju för fasen till och med sett när jag har haft med mig hela familjen inne på Erikshjälpen. JAG HAR FAMILJ. Jag är inte ensam. Jag är inte desperat. Och även om jag vore det så skulle jag hellre fortsätta vara ensam och jähähähättedesperat än att bli ihop med en kepsprydd gammal gubbe med hudproblem som bara vill dricka kaffe och verka allmänt dum i huvudet.

Män alltså.

Dagens låt: I want you back for good - Backstreet Boys
Jahapp. Tillbaka till brottsplatsen idag igen då. Idag har jag faktiskt tackat ja till jobb på min gamla särskola igen. Tror att jag ska vara med de lite större barnen = något lugnare. Kanske det blir ett blogginlägg efter den här arbetsdagen också. Allt kan hända. och det bästa av allt -  på den här skolan finns inga otäcka män iallafall, bara härliga små killsötisar som man kan prata om allt möjligt löjligt med. Tjing!



Inga kommentarer: