Summa sidvisningar

torsdag 17 december 2015

Vad ÄCKLIGT!

Pratade idag med en kollega som jobbar på min favoritsärskola. Hen berättade att de hade fått äta julbord igår, uppe i matsalen, och att en elev, vi kan kalla honom Anders, hade...håll i hatten om du har nån....spytt över bordet!
Hahaha, jag döööör! Nu kom det förstås inte över själva JULIGAJULJULBORDET med all mat utan på bordet där han, Anders, satt och åt med sina klasskompisar och assistenter. MEN ÄNDÅ. Spy. På. Bordet.

Och så diskuterar dumsnåla skolledningen ibland att personalen borde BETALA för att de minsann får gratis skolmat. När vi i praktiken äter i pedagogiskt syfte. Vansinne. Den här kräksincidenten borde ju rimligtvis ta kål på den diskussionen.
Nog för att det är asäckligt att sitta mitt över en som äter så det skvätter runt omkring sig, som har mat och dregel i hela fejset och som har kläderna fulla med gammal kalops/broccolisoppa/köttfärssås/younameit - men att få SPY på sin mat - ungefär där går nog min gräns.
Burr. Lätt illamående här.
Imorgon: matlåda. Det vankas radiojobb.

Dagens låt: Mother - John Lennon
Snart kommer min gamle storebror. Vi ska besöka morsan - veckans mest ansträngande moment. Jag har sagt det förr men jag säger det igen: Om jag blir lika negativ, deppig och bitter som morsan har blivit - då får ni gärna skjuta mig.
Vi kan ta och snacka om detta en annan gång. Det är oerhört intressant som ni kanske (inte) förstår.


Inga kommentarer: