Summa sidvisningar

tisdag 15 december 2015

Justin Bieber! Justin Bieber! Justin Bieber!

Vad håller jag på med? Har jag blivit galen? Nä. jag upptäckte precis bara att om man skriver något om Justin Bieber så skjuter besöksstatistiken iväg rejält och det kan ju den här andefattiga sidan behöva. Lite skjuts så att säga. Nu vill jag inte prata mer om Justin Bieber. Jag vill aldrig mer prata om Justin Bieber.
Justin Bieber är persona non grata för mig.
Så. Nu var det sagt. Hejdå Justin.
Bieber.



Vill kanske hellre berätta om mitt sköna liv. Hur PERFEKT upplägg man kan ha trots att man inte har fast anställning.
Två jobbförfrågningar kom via sms idag, men eftersom de inte var från den särskolan jag helst vill vara på, min skola, så tog jag mig friheten att tacka nej. Så jag går hemma och skrotar istället. Har städat ur badrummet, rensat avloppet  (jag gillar det där äckliga gråbruna kladdet har jag upptäckt), burit ner saker till loppisförrådet samt städat ur barnens rum. Nu dricker jag kaffe och softar. Tar nog en tur till Erikshjälpen och Myrorna. Har jag tur, vilket jag faktiskt har ibland, så hittar jag något som jag kan sälja vidare DYRT och så har den här dagen kanske betalat sig också.
Aaaah! Älskar att vara fri och obunden. Att inte vara en löneslav. Fast jag gillar så klart att jobba.
Igår till exempel så tackade jag ja till min gamla särskola där jag inte varit och vikarierat sedan i våras. Fick vara i J.s klass som bara består av killar och han, J, blev överlycklig när han fick se mig.
"MIRRRRREEEEE!" skrek han och sprang in i min famn och sedan var han tätt intill mig hela skoldagen. Vi är verkligen bästisar. Tänk att man kan klicka så med en hundälskande tioåring som kommer från Irak! Jag löjlar mig, han skrattar = jag blir nöjd. Det var helt enkelt mycket roligt att jobba där igår.
Och så är jag på radion ibland då. Ett annat fantastiskt jobb, men helt olikt skolkneget.
Ja, jag säger det igen. Jag är så nöjd med min arbetssituation att det är löjligt.
Mitt tips till alla som hatar sina jobb: Säg upp er! Man kan inte
slösa bort 40 timmar i veckan på något man avskyr. Det är ju förödande. Kan man tänka sig att jobba i skolvärlden - då kan jag berätta att där finns det hur mycket jobb som helst. Kul jobb!

Nu måste jag pysa.

Dagens låt: Let's stick together - Bryan Ferry
Läser just nu läskiga romanen "Färjan" av Mats Strandberg. Älskar hans person- och miljöbeskrivningar. Känns precis som om man är ombord på dräggiga finlandsfärjan Baltic Charisma. Läs!

6 kommentarer:

Sparkling sa...

Jag läste Färjan för ett tag sen och kommer ALDRIG NÅGONSIN NEVER EVER att åka Finlandsfärja. Var inget fan av kryssningar innan dess, men nu: aldrig i livet. Plus: när det inte ens hjälper med vitlök mot vampyrer, vad gör man då liksom?

randigkatt sa...

Jag är och har aldrig varit ett fan av färjekryssningar jag heller. Fast å andra sidan så har vampyrer aldrig direkt skrämt mig - när andra tycker vampyrer är "spännande" och "sexiga" så kväver jag mest en gäspning. Fast Färjan är mycket bra ändå.

Sparkling sa...

Jag läste Dracula när jag var i "en känslig ålder", så jag växte upp med STOR RESPEKT för vampyrer. Fan vad rädd jag var (har dock aldrig begripit mig på det där med "sexigheten", fast jag har fattat att den Dracula som skrämde skiten ur mig som åttaåring var nån slags barnversion där allt snusk är borttaget, men ändå. Fattar inte grejen). Läste även "Staden som försvann" i en annan känslig ålder, MOHAHAHA. Fast det har ju alltid gått att trösta sig med att man har ett litet övertag med kors och vitlök och dagsljus att de måste bjudas in och såna grejer, men nu vete fan. Mats Strandberg har sabbat hela min världsbild, fan ta honom :)

randigkatt sa...

Men....finns det vampyrer då?
Svar till "Plötslig osäker"

Sparkling sa...

JAHADÅ!
Med vänlig hälsning Tvärsäker_68:a

randigkatt sa...

Gulp.
Nervös hälsning "Extrapris på vitlök på Willys och jag kommer!"