Summa sidvisningar

torsdag 14 augusti 2014

Bloggutmaning: Fem ställen jag vill resa till

Utmaningarna duggar tätt och bra är väl det för då MÅSTE man ju hoppa bort från sofflocket och skriva här på bloggen.
Nu kom utmaningen från Sara och hon vill att jag listar fem ställen jag vill resa till.
Nu är jag ju en ganska tråkig person som helst är hemma fast jag är inte på långa vägar lika tråkig som han som Dan här på jobbet berättade om vid fikastunden igår. Han sa att det fanns en man som bodde uppe i skogen i Ölmstad (världens håla) som enbart tog sig in till civilisationen medelst traktorn. Som t.ex då han var tvungen att lämna sitt torp för att handla. Då tog han helt sonika traktorn och tuffade in till det där deprimerande allköpet som ligger vid den minst lika deprimerande rondellen (de har en sådan, otroligt) i Ölmstad. En storhandling där måste ju på på fem gånger så mycket som den gör på t.ex Willys. Men han, enstöringen som inte ville se sig om i världen, han sparade ju säkert in pengarna på så mycket annat. Deo kanske.
Hur som haver. Det hade varit mycket intressant att få höra om fem ställen som den mannen skulle vilja resa till. Vad hade han svarat? Stamseryd? Haurida? Bäcken på Österängen?

Här kommer mina ställen jag vill resa till:



1. Mitt inre
Ha ha, flum! Drömfångarvarning på den. Fast nu med min ekonomi så blir det ju en väldigt billig och bekväm resa. Man behöver ingen krånglig packning och man slipper de där påträngande, jobbiga försäljarna som ska sälja på en kepsar som det står TURKIET på eller dåliga flipflopsandaler som går i bitar efter ett kvarters traskande.
Vem är jag? Vad vill jag? Var kommer jag ifrån? Varför hatar jag knappar? Varför älskar jag chips? HUR SKA DET GÅ FÖR MIG?



2. EGYPTEN
Fast ändå inte. Jag vill egentligen bara ta ett plan dit och hoppa av vid pyramiderna och sedan åka hem igen. Egypten lockar inte alls men till de där spetsiga konstiga byggnadsverken vill jag. Har alltid velat. Var inne i en pyramidliknande konstruktion på en New Agemässa (jag är INTE en New Age-mässetyp) en gång och jag måste erkänna att det kändes skumt fast himla bra inuti den där formationen. Det är nåt med det gyllene snittet misstänker jag.




3. NORRLAND
Jag har aldrig varit norr om Uppsala. Det är fanimig katastrof. Jag vill till Norrland!
Jag vill fjällvandra. Jag vill åka hundspann. Jag vill köra snöscooter och jag vill se NORRSKENET. Vad väntar jag på? Dä bar å åk.




4. USA
Men varför har man inte kommit iväg till USA då? Varför tog inte Skägget och jag våra hojar INNAN VI HADE BARN och drog till USA för? Vi kunde ha åkt från kust till kust. Sett allt man drömt om. Suttit på verandor med inavlade ortsbor och spelat banjo i Oklahoma, tagit selfies vid Niagarafallet (vi hade säkert ramlat i) och tja, nu kommer jag inte på fler saker man kan göra i USA. Konstigt. Det är ju jättestort. Fast de har säkert evenemangskalendrar over there också. Så man vet vad man ska göra.



5. NYA ZEELAND
"Det verkar så vackert." Räcker det med den motiveringen? Vinner jag en resa dit nu?



Sara: Du får en ny utmaning av mig.
Du ska lista de fem mest avtändande sakerna du vet.

4 kommentarer:

Sparkling sa...

Haha, jag är ju uppvuxen i trakterna runt Ölmstad...Det förklarar det mesta tror jag :)

randigkatt sa...

Va? Känner du han, gubben med traktorn?

Sparkling sa...

Inte personligen, men kan sätta en peng på att mina föräldrar gör det!

Barasara sa...

Vill också till USA, Egypten (precis samma "bara" för pyramiderna) och norröver.

Mitt inre och Nya Zeeland kvar inte lika högt ;)