Summa sidvisningar

fredag 15 augusti 2014

I Josef Fritzls källare

Eller rättare sagt, i hans brorsas Günthers, källare. Där hålls jag instängd under ett år. Vad hemskt.
Fast nu gällde det en ny bloggutmaning från SPARKLING och hon ville att jag skulle lista lite olika prylar/personer som jag tillåts ha med mig under den såkallade källarsemestern. Prylar/personer man måste umgås med dygnet runt I ETT ÅR.
Okej.
Jag kryper in i broder Fritzls mysigt inredda källare med:

BOK:
Om jag bara får ha med mig en enda bok så vill jag sejfa. Tänker inte riskera att få med mig ett sömnpiller som någon kanske rekommenderat men som inte alls passar mig och mina hjärnceller.
Därför så väljer jag Per Anders Fogelströms STAD-serie. Är det fusk? Den är väl i typ fem delar men den finns säkert i en ful Bra Böcker-upplaga som en enda tegelsten.
Hoppas att Henning & Lotten vill hålla mig sällskap i källarregionerna. Det kan väl i alla fall inte vara sämre än att jobba som tvätterska vid en sjö under vintertid. Som Lotten fick göra. Stackars Lotten. Stackars Henning.
STAD kan jag tänka mig att läsa om och om igen.

FILM:
En film man kan tänkas se om in absurdum? Hm. Då vill jag ha en film som man både får skratta och lipa till.
Det får bli BIG FISH. Älskar den filmen. ÄLSKAR!


SKIVA:
En skiva som ska stå på repeat i ett år. Herregud. Så himla svårt. Jag älskar Queens A Day At The Races, den tröttnar jag aldrig på. Och sedan så brukar jag hävda att The White Album med Beatles är min favoritplatta men nu ska jag sitta inspärrad och jag lider antagligen av svår hemlängtan och det gjorde Kristina också. Kristina från Duvemåla alltså.
Och just den plattan innehåller tre olika cd och mycket fin musik blir det. Björn & Benny kan dom!
"Sedan han lämnat Korpamoen, tar han stigen över Bökevara...tralalllallaaa"
NJUTNINGSFULLT.COM

PRYL SOM RYMS I EN HANDVÄSKA:
Min telefon! Min telefon! Min telefon! Den vill jag ha med mig. Wordfeuda med mig i källaren - please! Jag heter mirrejun där. Jag är halvkass så det vore fantastiskt bra läge att få öva upp mina skills där i fångenskapen.


TV-SERIEKARAKTÄR SOM OCKSÅ SITTER INSTÄNGD IHOP MED MIG:
Nu måste jag alltså vistas där nere med en och samma person i ett helt år. Eftersom jag är så kass på just tv-serier så måste det bli RIK i Hemma Värst. Anarkisten ni vet. Han är ju så oerhört hysterisk och komisk och finns det en sak jag verkligen älskar så är det att skratta. Och Rik är rolig. Jätterolig.
Vi kan sitta där och prata pop och poesi och jag är säker på att tiden hade flugit iväg i hans sällskap.


Nu låter ju det här så himla trevligt och bra att jag nästan blir lite förbannad om inte Günther F dyker upp. Var bor du Günther? Var det Wien?

3 kommentarer:

Sparkling sa...

Bra val! Det där året kommer att gå som en dans (du hinner även öva upp dina skills i RUZZLE!)

randigkatt sa...

Ruzzle...fy fasen. Det lade jag ner ganska kvickt efter att ha spelat med någon som kallade sig Dachshoundnånting...hen var överjävlig.

Sarabarasara sa...

Så himla livsviktig och bra utmaning. Stilla stunder, typ med diskborsten i hand har jag också funderat. Tänkte också mobil först men tänkte samtidigt att det var lite fusk och isåfall hade jag valt en kamera. Tänker att det är bra tidsfördriv, något jag vill lära mig och ett sätt att föra samtal till någon fast ändå inte. När det kommer till bok skulle jag antingen ta ett lexikon, en kartbok eller en bildbok. Den jag har svårast att komma på är sällskapet. Tänker vidare... :)