Summa sidvisningar

tisdag 8 december 2009

Vill du prata med en psykolog - tryck 1

Alla dessa val! Rörligt eller fast? Hårt eller mjukt? Ta spruta eller inte ta spruta? Höger eller vänster? Byxor eller kjol? Kontantkort eller abonnemang? Pasta eller potatis? Stark eller mild? Bil eller buss? Tyst eller högt? Upp eller ner? Fram eller tillbaka? Ut eller in? Aaaahhhhhh. Jag blir tokig. Mest tokig blir jag när det kommer till det här med telefoni. Vad är det som håller på att hända liksom? Är telefonen det viktigaste som finns numera? Jag kan inte gå in i en affär utan att en falskt leende smilfink kommer sprättande mot mig och undrar "vem jag ringer med idag?". Skit du i det, har jag lust att svara. Är det inte försäljare från Comvic så är det TELE2 och är det inte dom så är det 3 eller Telenor.
Nyss så ropade Wendy att det var någon i telefon som sökte en "Maria Iris". Jaha. En försäljare av något slag. Mycket riktigt. Från Telia var han. Som tur var har inte bildtelefonen slagit igenom ännu så jag slapp iallafall se hans lismande minspel när han sa "jag ringer från Telia och har ett erbjudande till dig".
Jag försökte att inte låta allt för otrevlig men jag förklarade att jag var totalt ointresserad av alla slags erbjudanden eftersom det aldrig blir billigare ändå i slutändan. Det blir bara en massa krångel och alltid finns det en hake. I det här fallet var det förstås bindningstiden.
"Du får ringa vidare för du kan ändå inte övertala mig" förklarade jag buttert och lade på.
Mitt hem är faktiskt min borg. Låt mig vara - jag är nöjd som det är. Comprende?

Dagens låt: Telephone line - ELO.
Nästa år så drar vi ut jacket och skippar Telia. Det är för dyrt med abonnemang numera. Vi ringer för högst 200:- och räkningarna är på över 900:-. Oacceptabelt tycker jag - den ekonomiska människan.
Website counter


1 kommentar:

Sara sa...

Jag skippade Telia. Jag ringde inte för något. Betalade bara fast avgift. Och ständigt dessa telefonförsäljare.

Har inte ångrat mig.