Summa sidvisningar

söndag 13 december 2009

En sockerbagare här bor i staden

Hamnade framför Bolibompa i morse och där höll den superhurtiga programledaren på att baka lussekatter. Det såg gult och roligt ut och trots att jag inte är så värst förtjust i dessa saffranskissar så hörde jag mig själv säga "Ska vi baka sådana idag?" varpå barnen bara "JAAAAAA! Vad kuuuul, mamma!"
Två timmar senare är det jag, mamman som talar innan hon tänker, som drar runt en kundvagn inne på Willys och i den hamnar både mjöl, socker, jäst, smör och ägg. Saffran köpte jag i kassan. Fasen, det måste vara mycket mer ekonomi i att köpa färdigbakade lussekatter (från Eldorado?) med tanke på hur lång tid det dessutom tar att göra dom. Säger jag som inte ens vet. Jag har aldrig bakat dessa bullar i hela mitt liv, men jag kan föreställa mig hur kletigt och dant det måste vara.
Nu blev det inget baka av idag eftersom jag mest har degat - vi får ta det imorgon istället. Den som spar han har.....mycket att stå i.

Dagens låt: Roll with it - Stevie Winwood.
Man skulle visst rulla ut degen till långa maskar och sedan skulle man rulla ihop dom från varsin sida. Tur att Bolibompa finns för annars hade jag faktiskt inte vetat hur jag skulle snitsat till katterna. Jag hade säkert snurrat och vridit ihjäl dom. Sån är jag. Det är bara att erkänna - totalt opraktisk!

Inga kommentarer: