Summa sidvisningar

onsdag 30 december 2009

This is the end.


Ett år går ju inte så värst fort. Närå. Inte alls. Det känns ungefär som sex månader sedan vi sist stod ute på Gräshagen och skrek Gott Nytt ÅÅÅÅR och blickade mot Tokarp där de avfyrade raketer som tokiga. Det är kanske därför det heter så. Området. För att de är tokiga.
Nu, 2010, får det faktiskt hända nåt. Det här måste bli ett B R A år. Ett år då jag verkligen hittar rätt. Hittar min nisch, min plats, mitt kall. Det är nog det jag önskar mest av allt efter...
1. Att vi får vara friska.
2. Att vi inte åker på en skattesmäll för att vi har haft det där mystiska ROT-avdraget.
3. Att det går bra för Wendy i skolan.
4. Att Mille lugnar ner sig en smula.
5. Att vi får en gullig katt (ska lilltigern heta Knutte, Ulla eller Memfis? Vad röstar du på?).
6. Att träningen ger resultat. Här slänger man ut tusenlappar på gymmet och så GÅR MAN UPP I VIKT. Icke försvarbart.
6,5. Att jag klarar av att skriva kåserier till radion ända fram till juni. Gulp. Svälj. Gulp igen.
7. Att jag hittar en bra kamera, en bra bil, nya vardagsrumsgardiner, nytt soffbord, ny soffa för max 20.000:- (tillsammans alltså.)
8. Att alla mina gråa hår bestämmer sig för att emigrera till nåt pensionärshuvud istället.
9. Att min mage förvandlas till en tvättbräda.
10. Att Nisse Hellberg ringer på och river av en låt i hallen en helt vanlig torsdagkväll.
Det var väl alles. Gott Nytt År!

Dagens låt: The end - DOORS

Skönt med ett avslut. Att sätta punkt. Punkt. Slut.

3 kommentarer:

Barasara sa...

Jag tycker katten ska heta Ulla. Jag gillar riktiga tanta- eller gubbanamn på djur.

De gråa håren tar jag gladeligen emot. Jag har fått återgå till vitt eftersom det gråa inte fäste.

Ett, tu, tre på det tionde ska det ske! Gott nytt kissen :)

randigkatt sa...

Men tänk om det blir en hankatt då? Ska han heta Ulla ändå?
Gott nytt spännande år, Sara!

Barasara sa...

Tja, varför inte? :)
Annars kanske det blir en liten Rune, Åke eller Birger?