Summa sidvisningar

tisdag 3 augusti 2010

Åtta blev sju

Maten är farlig. Luften är förorenad. Allt kan man dö av. Och nu är det tydligen förenat med livsfara att sova mer än sju timmar per dygn. Och just det - det är även farligt att sova mindre än sju timmar. Man kan få hjärt-kärlsjukdomar då. Nu kommer jag att dö av stress. Hädanefter så måste jag gå och lägga mig vid elva på kvällen. Eller ska jag ta och sova sex timmar på natten och en timme mitt på dagen? Det kanske är det ultimata.
Fasen alltså. Den här forskningsrapporten tycker jag INTE om. Jag som alltid har gillat parollen "Om det inte räcker med åtta timmars sömn så får man ta natten till hjälp".......

Dagens låt: Natteravn - Rasmus Seebach.
Undrar just vad "natteravn" betyder? I mina öron låter det helspännande. Nån som är haj på danska där ute?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nattvandrare tror jag?! (poetiskt i kärlek kanske eller rätt och slätt - farsor o morsor på stan)
:D

randigkatt sa...

Nattvandrare, tror du det? Jag tänkte mer i banorna "nattregn."
Första dansken jag möter ska jag fråga :-)