Summa sidvisningar

tisdag 3 augusti 2010

Gammal. Yngre. Yngst.

Fenomen: Så fort jag gör något köksrelaterat så känner jag mig vuxen. Som ikväll när jag iförd ett käckt förkläde först sätter en deg till frallor, sedan skalar potatis som ska kokas SAMT steker citronbitare från Findus. Och ovanpå det även får till morgondagens matlåda.
Då tänker jag: "Hur många vuxenpoäng fick jag nu då?? Va va?" 12 poäng? Ka-ching!
Hur himla omoget är inte det? Jag är inte vuxen det minsta. Gammal, ja, men definitivt inte vuxen.
Jag kan fortfarande komma på mig själv när jag är och handlar att jag tar en kundvagn och sedan hänger mig på den samtidigt som jag sparkar fart. Fråga dom inne på Willys. Jag är inte klok. Ibland bär jag mig åt som en sjuåring.
Igår till exempel så försökte jag lära den lille femåringen att prata engelska och meningen "Would you like a banana?" framkallade hysteriska skratt hos både honom och mig.
Och detta då! Jag tycker fortfarande att det är skojigt att slänga mig med uttryck som "cepigt" och "bajs".
Hm. Hm. HM! Jag får nog ta och koka en tupp i vin samt göra egen flädersaft och sticka sockar till hela familjen om jag ska uppväga alla omogna saker jag har för mig. Casha in vuxenpoäng var det.
Så cp-kul DET ska bli då.

Website counter

Inga kommentarer: