Summa sidvisningar

onsdag 1 augusti 2012

En dokusåpa om hår

Godmorgon! Här sitter jag i min nytvättade morgonrock och luktar såpa. Luktar riktigt gott faktiskt. Tips: Är tvättmedlet är slut när du har bokat tvättstugan och allt - ta såpa istället. Det går lika bra det. Om du nu har såpa hemma förstås men det har väl alla....har de inte?
Okej. Har man inte det så kan man förslagsvis åka till mini-Ullared eller ÖB som det heter här i Jönköping. De har tokbilliga rengöringsmedel och när man ändå är där så kan man köpa roliga saker till barret också.
Då kan man stå där vid exempelvis hårinpackningarna med sin långhårige man (som tycker att han har ALLDELES för kort hår efter frisörsincidenten i julas) och dividera under uppretade former vilken av hårkurerna man ska ta.
Han: "Men kolla den här lila burken. Den är för frizzy hair!"
Jag: "Men kan vi inte ta SYOSS istället, den har vi ju hemma nu och den är ju bra (och billig)."
Han: "Nej, vi tar den här mot frizz!"
Jag: "Men kolla här på det finstilta då. Det står ju att den är för "straight hair". Då kommer mitt hår bli helt rakt ju (och plattare säkert)."
Han, jävligt envis och tråkig: "Nu köper vi den här. Det är den jag vill ha!"
Och så åker den lila, skumma burken mot frizzy hair ned i kundkorgen. Nu tror han säkert att hans hår kommer sluta locka sig (han har självfallet självfall, det har inte jag) förstås och därmed se mycket längre ut. Medans jag kommer se helt stripig ut.
Så om ni ser en människa på stan som har osedvanligt platt och ofrizzigt hår KAN det vara jag. Luktar det dessutom såpa om människan kan ni vara säkra. Då ÄR det jag.

Dagens låt: Nobody knows - Darin.
Jag älskar, nej, TOKÄLSKAR den låten. Fanns den på ÖB i en lila burk hade jag köpt på mig hela lagret.

Inga kommentarer: