Summa sidvisningar

torsdag 30 augusti 2012

Solstrålar och strumpor

En ny era har inletts i mitt arma liv. "Gamla föräldrar på äldreboende-eran" närmare bestämt. Den känns sådär. Nog var eran "Jag har precis flyttat hemifrån och jag gör vad f-n jag vill-eran" bra mycket roligare och intressantare.
Men, men. Livet har sin gilla gång och för att pigga upp mitt dystra sinnelag lite så kom jag att tänka på  alla dagis som har så roliga namn på sina olika avdelningar. Det är avdelningen "Myran", "Solstrålen" och "Lille Skutt" och sånt där. Varför inte göra likadant på äldreboenden?
"Du ska hälsa på din pappa Arne ja. Okej, då ska du gå till avdelningen Stödstrumpan"....
eller
"Hej! Jag ska hälsa på Britta, min gamla granne. Var hittar jag henne?"
"Britta....hon bor på Russinet. En trappa upp!"
"Käppen", "Lårbenshalsarna" och "Bäddjackan" kunde ju vara andra passande namn på de olika äldreboendeavdelningarna. Bara fantasin sätter gränser!

Nu över till avdelningen fikastunder. Kaffe!

Inga kommentarer: