Summa sidvisningar

måndag 13 augusti 2012

Ruggigt gammalt ragg

Min gamla mamma ska flytta in på ett serviceboende på onsdag. Idag var jag i hennes nya lya för att ställa i ordning. När jag ska krångla mig in i hissen med alla åtta kartonger och annat smäck så kommer det en gammal gubbe med rollator.
"Vad gör du?"
"Jag hjälper min mamma att flytta in här."
"Vad heter hon då?"
"Iris"
"I efternamn?"
"Juneström".
"Jaha. Hur gammal är hon?"
"83. Och hur gammal är du?"
"Jag är 98. Är hon snäll?"
Jag nickade.
"Då ska jag fria till henne!"
"Ja, gör du det. Då får du ju en mycket yngre tjej!" sa jag och åkte iväg upp i hissen.

Kul gubbe. Nästan så att man blir lite sugen på att flytta in i mammas ställe.


3 kommentarer:

Barasara sa...

Haha.
98 år och fortfarande på benen och på jakt efter sällskap - imponerande!

randigkatt sa...

Visst - och han såg verkligen inte ut som 98. Rätt söt faktiskt.

Barasara sa...

Han kanske gjorde klassikern "lägg till ålder så tänker alla att du ser oväntat fräsch ut för din ålder". :)