Summa sidvisningar

söndag 1 november 2009

Lidelsefull lördag

Igårkväll så hade jag och Skägget fixat barnvakt och tillsammans med ett par andra trötta småbarnsföräldrar skulle vi nu gå ut och göra stan. Vi var och käkade god thaimat först och de asiatiska kvinnorna som skulle komma fram och språka med oss (Skägget levererar grönsaker dit) avlöste varandra.
Den ena till Skägget: "Är det dina vänner eller kusiner?"
Skägget: "Ja, det är mina kusiner från landet. De är lite bonniga och nu ska jag visa dom stan" Ha ha ha.
Den andra kvinnan, till mig: "Jag tycker om dina ögon!"
Jag: "Va?" Jag tyckte hon sa något om att jag var vit under ögonen.
Skägget: "Hon tyckte om dina ögon. Passa dig så hon inte kommer med en gaffel nu och sticker ut dom!" (han har sett för många läskiga kannibalfilmer den mannen..)
Så det var trots allt ett kul restaurangbesök. Nu ville vi vidare. Vi hamnade på Velvet. Där inne var det knökafullt. Vad fula alla var! Vad gamla alla var! Vilken åldersgrupp var det som var här egentligen? Jaså, min egen, jaha.
Bandet i hörnet spelade den ena gamla "godbiten" efter den andra. Sångerskan sjöng falskt och var fan skulle vi sitta? Efter femton minuters meningslöst häng blev en soffa ledig. Där satt redan en skitfull kvinna (förskollärarinna som jag träffat vid något tillfälle) samt en vithårig bonnlurk som satt och klämde förskollärarinnan på brösten. Mysigt. Trevligt. I soffan jämte oss satt ett gäng som såg ut att vara på vift från ett dagcenter samt en superblonderad vamp med satinjacka som var öppen till naveln. Där under jackan lurade ett par silikonbröst. Mysigt. Trevligt.
"Vilken sabla tur att man inte är singel. Tänk att behöva gå ut på sådana här ställen och leta vareviga helg" konstaterade vi fisförnäma människor i vårt sällskap.

Näää. Vilken tur att man har sitt på det torra alltså. Tack Velvet för att du fick mig att uppskatta Skägget ännu mer.


Dagens låt: Living on a prayer - Bon Jovi.

Jag måste välja den låten eftersom bandet på Velvet lirade den igår. Sångerskan kom in i låten först efter att redan halva avverkats och när hon började yyyyyla så sprack nästan glasen.
"Vi ska spela en låt till och sedan ta en kort paus" sa hon efter att ha slaktat Bon Jovi-låten.
Vi i vårt sällskap bara tittade på varandra och så utbrast vi i mun på varandra "tack gode gud! Vad skönt!".

Inga kommentarer: