Summa sidvisningar

måndag 16 november 2009

Vad har jag gjort?

På tisdagar är jag inte bara Mirre. Nä, på tisdagar blir jag Mamma Mirre strax efter klockan elva på förmiddagen. Så har det varit sedan i januari då jag kåserat i Radio Jönköping och det har varit fantastiskt roligt.
Kåserierna har varit ganska så personliga och det har varit min mening att de också ska vara lite småkul, att man ska kunna le igenkännande. Idag gjorde jag dock en avstickare. Har varit nere och bandat två kåserier och imorgon så blir det inte det minsta kul för lyssnarna. Tvärtom. Jag fasar för lyssnarreaktioner som "den där mamma Mirre är ju helt jävla reaktionär!" och "vilken bakåtsträvare! Släng ut henne från radion!". Gulp.
Vad jag ska prata om? Jo, bland annat att jag tycker det är fel att föräldrar jobbar så mycket som de gör. Att barnen ju helst av allt vill vara med sina föräldrar men att föräldrarna hellre vill tjäna pengar så att de kan köpa ny bil, nytt hus, nya kläder, resa utomlands.
Något har väl ändå gått förlorat när man värdesätter sitt jobb mer än sitt barn? Eller?
Ja, du får lyssna själv. Imorgon. Sveriges Radio P4 Jönköping. Nån gång mellan klockan 11.10-11.30.

Dagens låt: Video killed the radiostar - The Buggles.
Jag är så inihelvete avundsjuk på alla som jobbar där nere på radion. Jag vill också jobba där! Lugn men ändå kreativ miljö. Roliga människor. Kanske få se en kändis ibland....Aahhh. Drömmen lever vidare....
Website counter

Inga kommentarer: