Summa sidvisningar

tisdag 3 november 2009

Varför får inte jag rida för när Ullared?

Kanal 5. Måndagar kl.20. Programmet heter ULLARED. Jag är fast. Tokfast.
Det är helt fascinerande att se hur vissa ur människosläktet är funtade. Som skånska flerbarnsfamiljen White Trash som campade, CAMPADE! utanför Ullared i två, TVÅ! hela veckor varje sommar. Som shoppade inne på Gekås varje dag. Som vars plånbok brukade bli 55.000:- fattigare när dessa två veckor var till ända.
Det är det jag säger: Folk! De är inte riktigt kloka.

Dagens låt: Money for nothing - Dire Straits.
Nog för att det är billigt där i Ullared, men att gå så långt som att köpa alla förnödenheter för ett år framåt är väl aningens magstarkt. Och vad var grejen med fryspåsarna? Varför skulle alla köpa fryspåsar där för? På Willys pröjsar man typ 8:90 för ett paket. Inte behöver jag sätta mig i bilen och åka 30 mil fram och tillbaka för att fryspåsarna tagit slut där hemma i skafferiet. Jag säger det igen. Folk!

Inga kommentarer: