Summa sidvisningar

torsdag 1 april 2010

Bloody monday!

Jag är otrogen. Iallafall när det kommer till det där med frisörer. Jag går nästan aldrig tillbaka till samma salong utan hoppar som ett bi gör från blomma till blomma. Mest för att jag nästan alltid stör mig på något. Det kan vara hon som klipper, på miljön, på priset, på den framfixade frisyren.
I måndags kom turen till Hårfixarna. Min frisörska var en sävlig skånska med alldeles för mycket rouge på kinderna. Jag hörde knappt vad hon sa och det hon sa intresserade mig inte. Hon var inte lyhörd. Däremot megaklumpig. Först satte hon saxen i mitt hår och AJ! Hon klippte sig rejält i sitt finger. Blodflödet. BLODFLÖDET! Det slutade med att hon fick ha handskar på sig eftersom det blödde genom plåstret. Nice. Femton minuter senare så ska hon vända sig om och då är hennes rumpa där och puttar ner den stora, runda spegeln i golvet. Det blir en sabla smäll och glassplitter över hela salongsgolvet. Det var inte hennes dag helt enkelt.
Nu undrar jag vart jag ska gå nästa gång?
Mina enkla önskemål:
1. Trevlig snackig frisör med intressanta samtalsämnen.
2. Frisör som har synpunkter samt åsikter och bra tips.
3. Frisör som frågar "Är det lagom varmt?" när färgen ska spolas ur. Jag blir skållad vareviga gång.
4. Kaffe är det trevligt att bli bjuden på.
5. Priset. Det vore en kul överraskning om det kostade MAX 1100:- nästa gång. Inte 1370:-. För 1370:- flyger jag till Barcelona fram och tillbaka för.
6. Och så vore himla, himlans fint om man bara hoppade glädjeskutt ut från salongen. Skutt bara för att man fått en sådan total ny frän och spännande look.

Dagens låt: Mama I'm coming home - Ozzy Osbourne.
Jag är hemma efter första arbetsdagen som var väldigt softisch. Känns som en trevlig arbetsplats och kontoret är bra. Höj- och sänkbart databord! Det ni. Nu är man uppe i smöret.....
Website counter

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ockerpris !!
Vill ha en mer utförlig rapport från första arbetsdagen via mail tack :))
Lorenta

Anonym sa...

Jeanettes Klipplust i Hkva = stans bästa helt klart!

randigkatt sa...

Tack för tips! Det är ju nära och bra också. Jag testar det nästa gång.