Summa sidvisningar

måndag 12 april 2010

Oh la la!

Mitt nya kneg: Bra betalt. Lite att göra. Man får liksom hitta på saker som "Men om vi skulle ta och göra lite studiebesök på de övriga verksamheterna kanske? Jag kan ringa och fixa!"
Är det nåt jag är bra på/gillar att göra så är det att ringa. Och fixa. Så nu blir det ut med bilen på torsdag. Bye bye datorn. Bye bye kontorsstolen.
Idag hade vi tre som jobbar med feriepraktiken en massa jobb att göra ända fram till klockan....tio. Efter klockan tio: Noll och intet. Hur slår man ihjäl sju timmar betald arbetstid? Jo, man surfar, surfar och så kanske man får för sig att skriva kåserier till det andra jobbet på radion. Lyckades sno ihop ett idag och om det är lika lite att göra imorgon så ska jag tvinga ur mig ett kåseri till.
Godkväll.

Dagens låt: Sunny afternoon - Kinks.
Sitta inne på ett kontor när det är solsken ute? Inte najs. Stå ute på en trist skolgård när det är 15 minusgrader? Inte najs. Kunde inte de där ungdomarna ha sin feriepraktik under vinterlovet eller nåt istället? (etikett: Varför är jag aldrig nöjd?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är heller aldrig nöjd :((
Men har du mer dötid i morgon så kan du ju alltid skicka i väg ett "piggaupplena" mail :))
/LK

randigkatt sa...

Ska se om jag hinner nångång där mellan kl.10.12-10.15. Håll utkik!