Summa sidvisningar

söndag 11 april 2010

Lägesrapport från

Vi har vaknat. Nattsömnen har klarat sig trots Paranormal Activity i fredags. Den var bara lite läskig och man glömmer den illa kvickt . Jag har sett betydligt mer läskiga saker i mina dar. Till exempel mannen i Bällsjö som vi var hemma hos igår för att Skägget skulle köpa en cross av honom. Läskiga mannen bodde långt in i Tjottahejtiskogen på en grusväg där det titt som tätt dök upp varningsskyltar för vildsvin. Han verkade i och för sig hyfsat trevlig men hans mun...Tänder någon? Tandläkare någon? Han lade nog pengar på viktigare saker än sånt bjäfs som munhygien han.
Det blev en lång utflykt som vi gjorde, jag och Skägget. Först åkte vi till Linköping. Fikade på ett trist fik. "Vi har världens torraste grekiska macka! Välkommen in!" kunde det ha stått på en skylt utanför. Efter nerpressandet av denna torra baguett så styrde vi stegen mot Röda Korset, Stadsmissionen och Myrorna. Myrorna var GIGANTISKT. Mina ögon rullade och jag blev snurrig i bollen. Köpte ingenting. Vi åkte mot Gamleby. Regnet regnade och vindrutan i vår bil går inte att rulla upp helt så vi frös och drabbades nästan av tinnitus på grund av oväsendet inuti bilen. När crossen kom in i bilen så luktade det bensin i hela kupén. Då var det bra att bilen var utvädrad och inte höll tätt. Annars hade man blivit ännu mer yr i mössan.
I Vimmerby ville vi äta. Vi valde mellan ett lite "kultigt" kafé där vi varit innan och en thairestaurang som serverade thai, kinamat och raggmunkar. Pizza skulle de säkert kunna fixa också. När jag tittade in genom fönstret så såg jag plasten som låg över dukarna på bordet. Flydde därmed i vild panik mot det kultiga kaféet istället.
Blev serverad Västerbottenpaj av en sur brud. Blev inte mätt. Var tvungen att köpa nåt, brunt och sött till kaffet. Blev uppläxad av sura bruden när jag frågade vad det där var? "En BROWNIE" sa hon och stirrade på mig som om jag nyss frågat hur en vanlig svensk kanelbulle egentligen ser ut. Okej.
På hemvägen stannade vi till på en loppis i nån liten byhåla och där fyndade jag tyger och böcker för 82:-
Somnade i bilen. Vaknade i Järabacken.
Idag ska Mille på kalas. Det är tredje söndagen i rad.
Min gamla pappa fyller 81. Hoppas man får en brownie till kaffet.

Dagens låt: Caravan of love - Housemartins.
Vi går i hustankar. Funderar starkt på att köpa ett hus. På hjul. En husbil! Köper vi en kan vi gå med i Caravan-club. Låter det tufft eller låter det medelålderskris?

Website counter

Inga kommentarer: