Summa sidvisningar

söndag 4 april 2010

Vad gör hon idag då??

Tvättar i tvättstugan. Jag vet inte hur det kommer sig, jodetvetjag, men vi har alltid ett monstruöst stort tvättberg minst en gång i veckan. Sex maskiner tvätt - det tar tid det. Men lugn, jag tar hand om detta här, sov du vidare Skägget, jag förstår att du behöver sova eftersom det blev sent inatt och du luktar alkohol ("jag kommer kanske hem redan vid tio, jag ska inte dricka, jag känner mig frusen och konstig"...eh?). Sov du vidare. Jag stretar på här själv.
Vad mer då? Ja, idag ska den lille killen hem till ett par kompisar och leta ägg. Jag skjutsar dit honom förstås och sedan hämtar jag. LUNCH. Sedan är det dags att skjutsa båda barnen vidare till nästa kompisgäng och efter två-tre timmar åker jag och hämtar dom. Vilken kul söndag!!
Förstår faktiskt om ni är riktigt, riktigt avundsjuka på mitt glamorösa liv.

Dagens låt: This is my life - Gasoline.
Jaha och this is my life: Fixa frukostar, bädda, tvätta, städa, betala räkningar, tjatatjatatjatatjatatjatatjata, köra bil, jobba, fundera, läsa några sidor ur en bok, ögna igenom JP, lyssna på P4, längta efter fet, onyttig mat, dricka tre koppar kaffe, en kopp te, äta två mackor, sminka mig, trösta barn, aktivera barn, sitta vid datorn, lyssna på musik, glo ointresserat på teve. Så.
(Kolla in katten längst upp på bilden, han ser ut ungefär som jag känner mig. Lite ding.)

Website counter

1 kommentar:

Anonym sa...

Din söndag låter som rena idyllen jämfört med hur min var ..... kräksjuka :((
Lorenta