Summa sidvisningar

tisdag 12 juni 2012

En av livets stora gåtor

När jag var yngre så hade jag inte upploppande hårstrån i ansiktet. Inte mina kompisar och bekanta heller. Iallafall inte de av kvinnokön.
Men nu. När man är 40+....
"Hej hej" säger man till en av sonens kompisars mammor. Och så fastnar ögonen på något som sticker ut på den mammans haka. SKÄGGSTRÅN!
"Men...du har fått skägg ju!" så säger man inte utan man fortsätter istället att blarra om skolavslutningen, semestern, vad stora de har blivit och bla bla bla samtidigt som man HELA TIDEN tänker tanken: men varför rycker människan inte bort de där äckliga skäggstråna för???
Personligen så har jag plötsligt börjat detaljstudera min egen haka varje morgon och om jag inte höll efter den påbörjade ogräsodlingen så hade jag snart sett ut som hon här till vänster. Det har jag ingen lust med.
Frågan som infinner sig: Varför börjar det växa mer hår i ansiktet, i öronen och inne i näsan när man blivit äldre? Samtidigt som håret på skallen tunnas ut mer för var år som går? WHY? Vad är poängen med det?

Inga kommentarer: