Summa sidvisningar

tisdag 12 juni 2012

Vit utan sol

Klagomuren, finns den kvar i P1? Jag greppar snart luren för jag är ordentligt less på den svenska sommaren. Nu är den ju inte här men när och om den kommer så har jag god lust att lägga upp den i knät och ge den smisk. Vi behöver åtminstone värme (typ 22 grader är okej) och sol under JUNI, JULI och AUGUSTI för annars står vi nordbor faktiskt inte ut. Mörker och kyla i all ära - men inte tio månader om året. Jag kanske bor i fel land.
Skägget vill flytta till spanska solkusten. Jag får väl flytta efter när pensionen närmar sig och ungarna har fått välbetalda jobb utomlands (mycket, mycket otroligt om de brås på mig men man kan väl få fantisera) och flyger och far jorden runt. Jag kan mycket väl tänka mig att sitta lite lojt tillbakalutad i en solsäng på en balkong med utsikt över Medelhavet, läsandes en god bok, slumra till, vakna, slumra till. Inte frysa, inte ens behöva tänka tanken på om man har gummistövlar, paraply, långkalsonger, torgvantar och stickad mössa så att man klarar sig.

Frankrike verkar också trevligt. Bien trevligt. Garcon! Pommes frites! Je mapelle Randigkatt.
Titta, jag kan ju till och med göra mig förstådd bland fransoserna ju.

Dagens låt: Tuesday afternoon - Stonecake.
Sista dagarna i lugn och ro. På fredag börjar sommarlovet = slut på den goa friheten. Så nu gäller det att riktigt NJUTA här under tisdag, onsdag och torsdag.
Soffan - check. Bok - check. Kaffe med hembakat - check. Det ser ut att bli en bra dag idag. Inte vädermässigt förstås, grr, men i övrigt.

Inga kommentarer: