Summa sidvisningar

måndag 11 juni 2012

Mrulle? Ja, filmrulle!

Hej! Det var ett tag sedan sist. Om man inte har ett heltidsjobb så borde man väl kunna sprätta iväg minst tre blogginlägg om dagen men nä. Så fungerar inte livet. Går man hemma utan jobb så har man fullt upp med annat och vad det är orkar jag verkligen inte dra upp. Då blir det inget inlägg på tre veckor sedan på grund av tappad ork.
Och nu har jag inte tid att sitta här heller egentligen men en del saker bara måste man ju få ur sig och jag kan ta det där med filmer exempelvis.
Varje fredag brukar jag finna mig själv inne på Hemmakväll med ett styck barn. Har man med sig ett styck barn så blir fördelningen: Två vuxenfilmer och en barnfilm = 110:-
Vad kom jag ut med för sämpiga filmer i fredags då? (för sämpiga är dom till 99%.)
Jo, bland annat "skräckisen" Dont be afraid of the dark. Barn i otäckt hus, barn ser saker som inte de vuxna ser, ja ni vet. Här var lama Katie Holmes med som pappans nya flickvän och att filmen var kass var väl inte direkt hennes fel men nåt ska man ju skylla på och i detta fall blir det på scientologen med världens mest bortskämda barn (Suri). HYR DEN INTE!
Hyr däremot The Help (Niceville på svenska och man undrar verkligen varför. Varför? Niceville?). Jag kan, utan att darra på manschetten, säga att det var baske mig en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Topp 10. Definitivt. Fantastiska (okända) skådisar, skitbra story, glädje, allvar, 50-talsmusik...man satt som klistrad i över två timmar. Blev allvarligt berörd. HYR DEN!

Så. Vi hörs snart. Kanske idag. Kanske imorgon. Ja.

Dagens låt:  Killed by death - Motörhead.
Igår var Mille en sekund från att bli överkörd av bil här utanför på gatan. Kvinnan som körde blev så chockad av att det plötsligt åkte ut en lintott på kickbike framför hennes bil att hon inte förmådde köra vidare på säkert två minuter. Felet var Milles. Han såg sig inte för och nu blir det strängare regler här hemma. Vill han hålla på med cykeln, skateboarden, kickbiken så får han enbart vara här på gården. Basta.
Avslutningsvis vill jag rikta ett stort TACK till hans skyddsängel. Tack!



3 kommentarer:

randigkatt sa...

Jaha. Boken, förlagan, heter alltså Niceville. Så var det mysteriet löst. Denna bok måste omedelbart läsas. Siri Hustvedt - kliv åt sidan!

Barasara sa...

Du katten, varför hyr du när du kan låna samma filmer på bibblan för 10/kr-filmen i sju dagar?

Har du sett Boy än? Gör't!

randigkatt sa...

Boy har de inte på Hemmakväll. Har frågat. Men bibblan har alltså? Tack för tipset!