Summa sidvisningar

fredag 1 juni 2012

Inte så gott på flott stadshotell

I Huskvarna har vi ett stadshotell som är ganska speciellt med takterrass, pool, svindyr mat och personligt inredda rum. Och så kan de stoltsera med en kökschef som tydligen bara är 21 år och som har tävlat i kock-VM med den där Myllimäki eller Myllämäki eller Mackapacka eller vad han nu heter. Känd är han iallafall.
Idag så åt jag lunch på detta etablissemang med en före detta jobbarkompis. Hon som stod i servisen (tror jag det heter jag är ju s.k efterbliven som ni redan vet) var totalt humorbefriad. Mycket torr, sur, ung och "jagärbarasåsnygg". Sur, inbillat snygg personal går bort. Är personalen sur och trist så drar mina smaklökar ihop sig och då spelar det ingen roll om besticken är så där tunga och snygga att man vill sno med sig dom hem.
Hur som haver. Jag åt panerad torsk med någon slags rödlöksröra. Till det: Ett litet glas med sallad, en liten skål med potatisgratäng och ytterligare en liten skål med några ledsamma grönsaker som varit inne i en ugn och vänt.
Torsken såg lite halvrå ut, paneringen var ganska för salt, de där deppiga ugnsgrönsakerna smakade ingenting och potatisgratängen, POTATISGRATÄNGEN!, den var lite vattnig, sladdrig och smakade lika mycket som luft. 
Jag har verkligen aldrig deltagit i något kockmästerskap men nog fan hade jag snott ihop en hundra gånger godare potatisgratäng än det där mesiga joxet. Det svär jag på.

Så nu är jag lite småbesviken här. Går man på ett flott stadshotell och pröjsar 89:- för en lunch så vill man bli glatt överraskad. Vill man inte det?

Dagens låt:  Alone - Heart.
Är gräsänka hela helgen. Skägget har åkt på rockfestival i Alvesta och ha, ha, ha, det regnar! Och han tältar! Ha ha ha! Tält + regn = vilken totalt 100%-igt oskön kombination.
Jag skrattar för mig själv hela kvällen i min sköna soffa under filten. Chipsskålen inom räckhåll. Förstås. Ha ha ha!

Inga kommentarer: