Summa sidvisningar

tisdag 27 maj 2008

Mirre + Erik=sant!


Åh, jösses, vilken abstinens jag har haft då. Jag har inte varit och hälsat på hos
Erik på över en vecka. Så kan det bli när man hoppar in som vikarie lite här och där. Hänsynslösa nya arbetsgivare som inte alls tar nån hänsyn till att man måste få besöka sin käresta.
Fast idag var jag i alla fall ledig och efter sju minuters trampande på en gnisslande gammal cykel var jag framme. Kom fram en kvart för tidigt men kön var rolig och två bilar krockade. Det som var extra kul var att han som satt i bilen som blev påkörd var ett gammalt ex till mig. Så jävla rätt åt han! HA! Hoppas han fick sig en rejäl whiplashskada.

Inne i affären hittade jag tre tyger, tre filmer, en grävskopa, tre tröjor samt Lena som jag alltid träffar där. Hon jagar exakt samma saker som jag. Ibland slåss vi men för det mesta håller vi sams. Har man känt varandra sedan lekis gör man det. Håller sams alltså.



Dagens låt: Cykelkärlek - med Barbro Hörberg. Man blir lycklig av att cykla. Och ännu lyckligare skulle man ju bli om någon, typ ens man, kunde olja kedjan som är orange och torr, samt fixa en ny sadel som inte har fläkts upp på grund av att cykeln stått ute i regn och rusk. Ett nytt styre med fastsittande handtag vore inte dumt heller. Och ett nytt cykellås. Äh, vad fan - jag behöver ju en helt ny cykel. Jag fyller år i oktober om ni undrar.














Inga kommentarer: