Summa sidvisningar

måndag 26 maj 2008

Mors dagfirande

Nej, vi är inte speciellt konstiga. Det är faktiskt ganska kul, nej, h i m l a kul att sätta sig i det här sidovagnsekipaget och puttra fram på vägarna.

Så kan man fira mors dag. Det är inte konstigt.

Däremot är det konstigt att ha besynnerliga synpunkter på frimärken som man köper. Idag var jag inne på bensinmacken i Huskvarna (jag är en frekvent besökare där) och bad om fyra häften med frimärken.
"Går det bra med de här? undrade trevliga mackkillen. "Jag frågar för säkerhets skull för häromdagen så skulle en tant handla frimärken av mig och hon ville absolut inte ha de här."
sa han och gav mig mina fyra häften med motiv av olika bakverk.
"Nej, de här kan jag inte skicka för hon jag ska skicka till har diabetes och då kan hon bli sugen" hade tanten tydligen sagt. "Skämtar du med mig?" hade mackkillen undrat. Men nej. Skämtade gjorde hon inte. Hon fick ta frimärken med nyckelpigor på istället för nyckelpigor var hennes väninna iallafall inte allergisk emot.
Människor är konstiga. Sant. Visst. Jadå. Jodå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha! Jag trodde alla valde frimärksmotiv med omsorg? Är det bara jag och stollatanten med diabetikersjuk väninna som gör det då? :)

Kul med blogg - inte en dag för tidigt!