Summa sidvisningar

lördag 31 maj 2008

När jag vaknar klockan 04.30 - då tänker jag på

1. Hösten. Hösten. HÖSTEN! Vad ska jag göra då?
2. Jobb! Jag som alltid haft en sån trygg tillvaro....här går man och säger upp sig själv och plötsligt svajar hela världen. Det är både spännande, kul och helt förfärligt otäckt. Vad ska jag jobba med? Jag vill ha ett fritt, roligt, kreativt jobb med roliga kollegor. På fikarasterna ska man prata tv, film och musik. En egen telefon, en egen bil, en egen dator, någorlunda lön för mödan.... finns det jobbet?
3. Pengar. Jag måste ha pengar. Hur ska jag få pengar? Pengarna kommer ta slut! Jag kommer få gå till soc!!!! (det är alltid här jag får panik och nu är det omöjligt att somna om)
4. Se punkt 1 och så fortsätter detta malande i all oändlighet. Efter en och en halv timme brukar väckarklockan ringa.

Idag lyssnar jag på Ring, ring med ABBA. Så kan jag låtsas att det är en häftig arbetsgivare som går och tänker på mig. Eller nåt. I den stilen.

Inga kommentarer: