Summa sidvisningar

fredag 16 oktober 2009

Säg hallonomelett!

Har precis varit hos JP-fotografen med Mille som fyller fyra nästa söndag. Så fort vi kom innanför dörren till fotoateljén så bangade han.
"Jag vill inte." Vilket jag naturligtvis bestämt redan innan att han VISST ville.
"Mamma kan ju sitta jämte dig!" mutade fotografen.
Vilket jag fick göra. Jag fick sitta bredvid och skratta krystat när fotografen skulle vara rolig och locka fram skratt genom att säga saker som "Kan du säga...hi, hi....hallonfis!" eller "fredagsmys!!!" (verkligen skiiitkul). Inte min humor. Inte Milles humor. Fotografen fick ta ungefär 50 bilder innan hon blev nöjd.
Aaaargghhh. Varför har jag fått två blyga violer till barn för? Aldrig att jag kommer få se dom i tidningen där de uttalar sig lillgammalt om nya GB-glassortimentet till exempel. Aldrig att de skulle spontanuppträda, showa och spexa för oss vuxna. Aldrig. De är så blyga, så blyga. Vill inte ha någon uppmärksamhet alls. Bra? Dåligt? Eller kommer de (som jag) att ta igen allt när de blir äldre? Den som lever får se.

Dagens låt: Fun Fun Fun - Beach Boys.
Hallonfis? Tycker någon att det är ett roligt ord? Hade jag varit fotograf så hade jag inhandlat låtsasbajskorvar och ropat SE UPP FÖR DEN FLYGANDE BAJSKORVEN!!!! HJÄÄÄÄLLLP!! istället. Oj, vilka garanterat glada miner det skulle bli på den familjesidan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips: fota hemma i lugn och ro när Mille är på gott humör och maila in fotot till JP.
/L

Anonym sa...

Ja, det är ju ett sätt - fast jag vill ju så gärna kunna beställa det där fina svartvita fotot också.
/Mirre

Anonym sa...

Ja just det - de är ju jättefina!
Du vet ju hur mycket jag berömt just dom korten :)