Summa sidvisningar

torsdag 22 oktober 2009

Vägs ände


Halt! Stopp! Idag var det min sista dag på skolan som jag tillbringat de senaste fem-sex veckorna på. Kändes det vemodigt - nja, lite. Kändes det skönt - nja, lite. Man fäster sig vid ungarna hur mycket man än irriterar sig på dom. Jösses, vad dom har bråkat. Jag har agerat fredsmäklare cirkagurka 15 gånger per dag i genomsnitt. Värst har "kändisens" barn varit. Han är en riktig retsticka, en liten fjantig ledartyp som är hur söt som helst ändå....han vill bråka. Jämt och hela tiden.
Men jag har vuxit lite. Har varit själv med en vikarie IGEN. Eftersom det inte var rödhårige Pontus med pondus och operaröst utan en liten blond sak som var spak så var jag tvungen att leda morgonsamlingen. Det gick hyfsat bra. Inga lipanfall. Jag höll mig.
Nu tänker jag unna mig att ta lov i över en vecka. Det lär behövas.
Två kalas ska hållas här hemma i helgen varav ett är ett stoort barnkals där både 4- och 7-åringen ska firas. Har jag prestationsångest som jag hade förr när det kom till det där med barnkalas? Nope. Är man van att leda 21 vrålapor så ska man nog fixa det här med.
Jag kör på sockerchock. Det är alltid ett säkert kort.

Dagens låt: The end - DOORS.
Fast riktigt the end är det nog inte ändå. Känner jag den här skolan rätt så kommer de ringa rätt så snart till mig igen eftersom de i personalen var sjuka, lediga eller vabbade ganska friskt. Och inte mig emot. Jag ställer upp om jag kan. Helt visst.

Inga kommentarer: