Summa sidvisningar

fredag 2 oktober 2009

Håll till höger!

Vad har hänt kvällen innan om man idag:
1. Umgås med självmordstankar.
2. Känner att man har en orolig mage.
3. Ben och armar domnar bort på en.
4. Bara vill lägga sig ner och gråta.
5. Inte alls vill gå ut i skogen och plocka svamp med en f.d kollega om en timme.
Men! Vad har då hänt? Berätta!
Jo, jag har krockat med min älskade gamla (18 år) bil på motorvägen. Igår på kvällen. Det var inte ens mitt fel. Och eftersom min bil inte alls såg så skadad ut som hans så körde jag nervöst vidare efter att vi tagit varandras telefonnummer. En kilometer kom jag efter många om och men. Något var fel. Inihelvetes fel. När jag gick ut och kollade så var hela bakre högerdäcket uppskuret. Jag hade åkt på motorvägen med tre hjul. Smart. Mycket smart. När blir jag tilldelad Nobelpriset, det är frågan.
Så det blev bärgningsbil för oss och det där teaterbesöket som jag var på väg till brann inne. Känner jag försäkringsbolagen rätt så blir det skrotning av världens bästa gamla Volvokombi.
Det är därför jag är lite nedstämd idag. Jag har sorg.

Dagens låt: Turn to stone - ELO.
Jag var tvungen att ha nåt med "turn" i. För idioten i andra bilen svängde helt omotiverat till vänster där det inte alls gick att köra till vänster. Och bara för att han gjorde det så har han sabbat hela mitt liv just nu. Men jag får väl tänka positivt....man kunde ju faktiskt ha kolat.
Website counter

Inga kommentarer: