Summa sidvisningar

lördag 2 januari 2010

Det står iallafall cheese på paketet

Projekt kiloras är härmed inlett. Eftersom jag är en sån obstinat jäkel så vägrar jag läsa böcker om hur man bäst går ner i vikt. Viktväktarna? Nä. Fredrik Paulun? Nope. Stephan Rössner? Nix. Men Annika "ät mycket fett" Dahlqvist då? NEJ! Jag går mina egna vägar. Vilket då betyder att det är hejdå till ostfrossa, chipsfrossa, pizza på söndagar, godis på lördagar och juice på ingen alls av dagarna. Det borde göra susen. Har även gett soffan en ny uppgift. Nämligen att agera träningspartner. Soffan är perfekt att göra sit-ups i! Hur smidigt som helst! Utan problem kan jag göra 60 stycken om dagen. Innan har man ju bara böjt sig fram och tillbaka efter chipsen där på bordet.
MEN! Min mage skriker. Den är hungrig. Och då får jag panik och tänker....KESO? Som jag aldrig äter annars. KESO smakar ingenting. Att den har kunnat bli en sån succé övergår mitt förstånd. Varför KESO när det finns ost? Ost som är så gudagott, ingen ost är äcklig, all ost är god, jag vill ha, ge mig ost...stopp. Ta lite cottage cheese, eller som det heter, KESO, istället va?
Om jag ger ett irriterat intryck så vet du vad det beror på.
I'm on diet.

Dagens låt: Sommartider - Gyllene Tider.
Beach 2010. Jag ska ha en minimal bikini och när jag spelar beachvolleyboll och hoppar upp och slänger mig efter bollen så ska folk se mina revben. Dream, dream, dream....

Website counter

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag ger dig ett tips angående keso, sen får du välja om du vill käka ändå. Perfekt till mellanmål/kvällsmat.
* cirka 200-250 gram Minikeso
(inte så stabbig som den vanliga)
tillsammans med...
* Blåbär
* Skivat eller rivet äpple
* Nerklippta torkade aprikoser
* 1 msk Krossat linfrön
eller
* Moget skivat päron
* Lite valnötter

eller

I love keso:)

randigkatt sa...

Keso + blåbär isåfall. Aj löööv blåbär!