Summa sidvisningar

torsdag 13 maj 2010

Det var billigare att vara sjuk 1974...

Sjukstuga var det här. För två dagar sedan var det sonen som låg däckad. Idag är det dottern och hon leder ligan med toppnoteringen 39,7 i feber. Vi behöver glass! Glass i stora lass!
Jag är inte sådär tokigt förtjust i glass men när jag ser det här utbudet från 1974 så vattnas det till och med i min mun. Igloo...välj mellan apelsin eller colasmak. Piggelin....välj mellan päron eller tuttifruttismak. GB Trumma med sin lilla spade. Päronsplitt med sina djurbilder som medföljde. Smuggler. Flirt. Och ZOOM! MUMSMUMSMUMS.
Tänk att den där åtråvärda Storstrut bara kostade två riksdaler. "För dyrt!" tyckte föräldrarna och langade istället upp sex stycken tioöringar. "Här får du en Piggelin. Den är ju minst lika god eller hur?"
Ja, pappa.

Dagens låt: On the radio - Donna Summer.
Imorgon ska jag vara stand-in för Sara i P4:s "Flipp eller Flopp". Känner mig helt ringrostig men kan ändå inte låta bli att göra sådana nervösa saker bara för att det är ju så himla kul.
Tycka till om tre låtar. Nu idag, hade det ju varit betydligt lättare att tycka till om tre olika glassar måste jag nog medge. Men vill dom ha mig så....

Website counter

Inga kommentarer: