Summa sidvisningar

lördag 8 maj 2010

Vad kommer efter Nazareth?

Är ute och åker bil. Hela familjen är med. Skägget kör. Hur får man tiden att gå i en bil? Jag vet!
"Ska vi köra bandnamnsleken?" undrar jag och riktar mig främst till chauffören eftersom det hade tagit 200 år att förklara reglerna för ungarna och dessutom kan de ju inga bandnamn. Smurfhits är inget band liksom.
Okej. Jag börjar.
"ABBA"
"Anthrax"
"XTC"
"Cradle of Filth"
"Honeydrippers"
"Sweet"
Fattar ni grejen? Man måste ha ett bandnamn som börjar med bokstaven som det andra slutade på. Det är skitskoj.
Vi höll på i nästan fyra mil. När det sista X-namnet var taget så vann Skägget till sist. X-band är svåra. Jag kommer egentligen bara på XTC, X-Models och X-Ray-Spex. Men jag har FÖR mig att det faktiskt fanns ett band som bara hette X och OM det nu fanns ett sånt så vann faktiskt jag.
Dags att googla!

Dagens låt: Rain - Status Quo.
Har varit på Sveriges längsta loppis i Tranås idag. En av årets höjdpunkter om du frågar mig. Kom hem med ett gäng böcker, två glas, en vaxduk, en Barbapapabok och en Scooby Doofilm.
Kul men blött!

Website counter

Inga kommentarer: