Summa sidvisningar

lördag 15 maj 2010

Mitt nya heltidsliv som agent.

Mitt nya jobb har blivit kul. Riktigt kul! Jag känner mig lite som en detektiv nu när jag ska pussla ihop alla feriepraktikanter med praktikplats. Är jag Sherlock Holmes? Gud?
Kan Amanda som bor i Bankeryd jobba på ett äldreboende på Österängen? Kan Pernilla i Huskvarna prata tyska så hon kan jobba på ett museum? Kommer Simon att acceptera platsen på sortergården? Han skrev ju i sin ansökan att han ville jobba med vaktmästeri....
Längtar riktigt till måndag då jag får plocka fram mitt agentblock igen.
I mitt nästa liv ska jag bli en riktig detektiv. Fast jag skippar den där fula capen och löjliga hatten. Alldeles bestämt.

Dagens låt: Loooking out my backdoor - Creedence Clearwater Revival.
...och inne sitter jag med 1 st sjuk unge som är på bättringsvägen, 1 st retsticka med ett gigantiskt energiöverskott samt 1 st man på vift med hojen. Han ringde förresten hem precis och lät meddela att nu håller HAN på att bli sjuk han också. Jag får krupp!

Inga kommentarer: