Summa sidvisningar

torsdag 6 maj 2010

En Zlatan i familjen

Så var man inne i svängen då. Sportsvängen. Det var väl det jag visste hela tiden. Att det skulle sluta med nån fånig jävla sport. Jag som hatar sport. All form av sport. Det kunde man väl ha räknat ut med lilltån att nån kultur - det skulle väl förstås ingen av avkommorna vilja syssla med. Här har man gått och drömt om en teater-alternativt rockstjärna men vad får man? En svettig fotbollspelare. Aoutch.
Igår var det iallafall inskrivning. Den förväntansfulla kön ringlade sig lång utanför HFF:s kontor. Jag var tjenis med hälften av föräldrarna. Det var ju i och för sig lite kul.
Ändå roligare blev det när alla de små nybörjarna skulle ställa sig i en stor ring på fotbollsplanen och tränaren skrek saker som "Ska vi vara snälla mot varandra?" (JA!), "Ska vi lyssna på när de vuxna talar?" (JA! Här skrek faktiskt även Wendy. Otroligt) och "Ska vi ha ROOOOLIGT?" (JAAAAAAAA!).
Träningen började. Jag stod vid sidan av på planen. Solen sken och en ljushårig mamma närmade sig mig. Hon frågade om något och 50 minuter senare så visste vi allt om varandra. Våra barn gick tydligen i samma klass eftersom hennes son nyligen bytt skola. Mannen var från Argentina. Dottern var blyg. Hon jobbade som distriktssköterska och nej, hon hade inga mirakelmediciner mot förkylning i sin jacka.
"Dä va dynd" snörvlade jag samtidigt som jag i ögonvrån såg hur dottern, min alltså, gjorde TVÅ MÅL i den första spontanmatchen. Det här med fotboll var ju trevligt. Himla trevligt!
På hemvägen var dottern lyrisk.
"Det här är det roligaste, roligaste jag gjort!". "Jag vill hålla på med fotboll i 1500 år. Jag vill hålla på med det när jag är död till och med!"
Hm. Sport. Fotboll. Tja, vad fasen. Zlatan tjänar väl mer med pengar än vad exempelvis Regina Lund gör. Eller?

Dagens låt: Alive & Kicking - Simple Minds.
Du undrar kanske om jag kommer bli en sån där pinsam mamma som skriker åt barnet som spelar match? Ni vet "Skjut då!!!" och "Passa Wendy! Passa!" Well. Jag kan låta meddela att jag redan gjort det. På hennes första träningspass. Men så höll jag också på att bita av mig tungan.


Website counter

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen i klubben!
/Susan