Summa sidvisningar

tisdag 11 maj 2010

En het liten kille

Kommer hem från jobbet. Teven är på. Aaaargghh! Jag HAR JU SAGT TILL ATT DE INTE FÅR TITTA INNAN KLOCKAN SEX! Precis när jag ska börja rya så ser jag att det här är ett specialfall. Lillkillen ligger i soffan med glansiga ögon. Han har hög feber. Då FÅR man titta på teve. Det får man.
Och så får mamma vabba dagen efter. Så idag är jag hemma. Solen skiner och morgonrocken är fortfarande på. Det blir en lugn dag idag och så fort Skägget och dottern kommer hem så ska jag och hon åka iväg på en tjejrunda med klädinköp, fika och som jag i en svag stund lovade barnen, även leksaksinköp. Javaffan! Vi köper ju aldrig leksaker till våra barn. Om vi gör det så är det alltid nåt begagnat. Men idag är jag en snäll mamma. Av med morgonrocken och på med spenderbyxorna!

Dagens låt: Cream - Prince.
Eller ice-cream. I mängder. Den lille hetingen ligger i soffan och ger kommandon hela tiden. "Glass!" "Mera juice!" "Film!"
En dag hemma i hans lilla sällskap känns egentligen som en hård arbetsdag. Det är softare på kontoret egentligen fast nackdelen där är att jag inte kan gå omkring med morgonrock. För- och nackdelar ni vet.

Inga kommentarer: